'Let Me Prove I Can Make You A New Man!'

Echte mannen diëten niet

Als jij net zo oud bent als ik (ik ben 50) dan ken je misschien die advertenties van Charles Atlas nog. 


In die advertenties werd het magere sulletje altijd uitgelachen en de bink ging er met het meisje vandoor. Totdat hij ging trainen. Toen werd alles anders. 


Ik heb het Charles Atlas Dynamic Tension programma nog gekocht. 15 minuten per dag je spieren aanspannen.


Het werkte voor geen meter.


In die tijd was er nog geen internet, dus als je iets wilde lezen over krachttraining dan moest je een magazine kopen. Daar stond altijd in dat je vijf oefeningen voor een spiergroep moest doen en vijf sets per oefening.


Ik weet nog dat ik elke week zoveel spierpijn had dat ik mijn haren niet eens kon kammen.


Die artikelen waren alleen maar paginavulling om supplementen te verkopen.

Het Meeste Wat Je Leest Over Hoe Je Een Sterk En Gespierd Lichaam Kunt Krijgen Is Complete Bullshit!

Dit is waarom er zo weinig goed getrainde mannen zijn. Helemaal van onze leeftijd.


Als je na je 40e wilt beginnen met krachttraining, dan zie je door de bomen het bos niet meer. 


Ik zie het in de gym waar ik train. De adviezen zijn goed bedoeld, maar het slaat nergens op.


Borst op maandag, rug op dinsdag en schouders op woensdag. Anderhalf uur lang hameren op één spiergroep en dan denken dat je daarvan groeit.


Ik zie complete beginners op die manier trainen. Meestal zijn ze na een half jaar alweer weg. 


Ik kan mij dat wel voorstellen. Want hoe frustrerend is het als jij drie of vier dagen per week naar de sportschool gaat en je aan je lichaam niet eens kan zien dat je traint! 

Wees Eens Eerlijk, Ben Jij Tevreden Met Het Resultaat?

Vind jij dat er een goede verhouding zit tussen jouw inspanning en wat het jou oplevert?


Heb jij een sterk en gespierd lichaam?


Of baal je ervan dat het jou niet lukt?


Zie je nog steeds wat er allemaal niet goed is aan je lijf en lukt het je maar niet om dat te veranderen? 


Misschien zit je er ook wel aan te denken om er maar helemaal mee te stoppen. Omdat het toch niets oplevert.


Je bent niet de enige.


Gemiddeld houden wij het trainen maar 7 maanden vol en dan stoppen we er mee. 


Meestal train je zonder plan en doe je maar wat. 


Niet raar dat veel mensen fitness saai vinden.


Alleen maar op en neer en heen en weer bewegen met de gewichten.


Als ik zo zou trainen, dan was ik ook al lang gestopt! 


Gelukkig heb ik een andere route gekozen. Ik heb het allemaal zelf uitgezocht en niet zonder resultaat. 

Echte mannen diëten niet

Ik heb mijn lichaam opgebouwd van 86 kilo naar 138 kilo en was uiteindelijk sterk genoeg om mij zes keer te kwalificeren voor de Sterkste Man van Nederland.

Zal ik je eens wat vertellen?


In die tijd trainde ik maar twee keer per week!


Iedereen dacht altijd dat ik elke dag uren in de sportschool aan het trainen was, maar dat is onzin.


Daar had ik niet eens tijd voor.


In 2009 was ik op mijn allersterkst en ik had niet alleen een drukke baan als directeur van een sportbond, ik had ook nog twee bedrijven die mijn aandacht nodig hadden.


Ik trainde twee keer per week en was sterker dan ooit.


Een blessure betekende het einde van in totaal 17 jaar Strongman wedstrijden doen.


Ik ben toen afgevallen naar 105 en kilo en heb de switch gemaakt naar bodybuilding.


Op mijn 44e stond ik zelfs nog op het podium en werd tweede in mijn klasse!

Robbert Wolters

Toen trainde ik vier keer per week een uur. 


Ik heb wel geprobeerd om vaker te trainen, maar het werkte niet. Ik boekte geen vooruitgang meer.


Mijn lichaam begon pas echt te groeien toen ik mij ging richten op het sterker worden in een beperkt aantal oefeningen.


Ik ontdekte toen dat ook als je vooral spiermassa wilt kweken, je moet blijven trainen als een Strongman.


Je traint alleen in een hoger bereik. 


Wat betekent dat?


In mijn Strongman tijd trainde ik met hele lage herhalingen, tussen de 1 en 3. Daardoor werd ik enorm sterk.


Om je spieren te laten groeien heb je meer herhalingen nodig.


Dus in mijn bodybuilding periode deed ik de meeste sets tussen de 6 en 10 herhalingen.


Maar ik trainde nog steeds om sterker te worden!


Dat is het geheim.

Zo Krijg Je Een Sterk En Gespierd Lichaam

Hoe zorg je ervoor dat je iedere training sterker wordt?


Door een beperkt aantal oefeningen te doen.


Door langer op een vast schema te trainen, zodat je de kracht in die oefeningen kunt opbouwen.


Je wordt sterker door voldoende rust te nemen tussen de sets, zodat je uit de vermoeidheid blijft.


Verder is het heel belangrijk je trainingen op te schrijven in een logboek.


Zo weet je precies wat je deze training moet doen om de vorige te verslaan. 


Dat is krachttraining. 


Zo krijg je een sterk en gespierd lichaam.

Train Als Een StrongMan

De belangrijkste reden waarom het jou niet lukt om een sterk en gespierd lichaam op te bouwen is omdat je teveel doet.


Te veel trainen, te veel oefeningen, teveel sets en teveel herhalingen.


Jij put je lichaam daardoor uit. Daarom ben je moe en herstel je slecht.


Een training is een vorm van stress voor je lichaam.


Zowel de training zelf als het herstel kosten je lichaam veel energie.


Die energie is eindig. Je hebt niet onbeperkt energie.


Een goede training zorgt voor een optimale groeiprikkel voor je spieren, maar voorkomt dat je uitgeput raakt.


Anders herstel je niet en boek je geen progressie.


Je merkt het al, doelgerichte krachttraining is iets anders dan een lekkere workout, 'kapot gaan' of jezelf flink afpeigeren.


Dat klinkt allemaal heel stoer, maar het zorgt niet voor resultaat.


De verhouding tussen prestatie en vermoeidheid is de allerbelangrijkste en iedereen vergeet dat.


En hoe ouder je wordt, hoe belangrijker dit is!


Je training is gericht is op het optimaliseren van het resultaat, niet op het doen van zoveel mogelijk oefeningen.


Dat betekent dat jij ook moet trainen zoals een Strongman.


Old School dus!


100 jaar geleden deden maar weinig mannen aan krachttraining.


Maar de mannen die trainden waren sterk en zagen er goed uit!

Echte mannen diëten niet

De old time Strongman hadden een voordeel ten opzichte van ons.


Ze hadden maar weinig apparatuur tot hun beschikking. Dus deden ze een beperkt aantal oefeningen.


De trainingen waren gericht op sterker worden, niet op het trainen van iedere afzonderlijke spier in je lichaam.


Strongman ontdekten toen al dat je niet teveel en niet te lang moet trainen.


Anders word je niet sterker.

Echte mannen diëten niet

Dit is hoe mannen al meer dan 100 jaar een sterk en gespierd lichaam opbouwen.
Dit is hoe ik zelf train.

En deze manier van trainen werkt niet alleen voor mij. 


Ik heb lange tijd mijn eigen sportschool gehad en een hoop mensen begeleid op deze manier.


Ik maakte niet alleen hun trainingsschema's maar adviseerde ook over hun voeding.


De resultaten spreken voor zich denk ik.

Echte mannen diëten niet

Het StrongMan Trainingsprogramma

Ik heb mijn methode altijd geheim gehouden, omdat ik het gebruikte in mijn eigen Personal Training Gym.


Maar die gym heb ik verkocht en ik geef geen Personal Training meer. 


In plaats daarvan heb ik nu al mijn kennis en ervaring in het StrongMan Trainingsprogramma gestopt.


Het is echt een uniek programma geworden.


Het programma houdt rekening met de optimale afstemming tussen prestatie en vermoeidheid.


Geen brute schema’s die je 'monster massa' beloven, maar het optimale minimum.


Meer trainen is niet beter!


De kunst is het minimale te doen voor het maximale resultaat en ik vertel je precies hoe je dat doet.

Echte mannen diëten niet

Het StrongMan Trainingsprogramma is veel meer dan een trainingsschema.


De StrongMan Training Template is de basis voor alle schema’s die ik maak en die ik zelf gebruik.


Die Template krijg je van mij!


Je krijgt drie compleet uitgewerkte trainingsschema’s, inclusief alle instructievideo's van alle trainingen, maar je krijgt ook de blauwdruk zelf. 


Het betekent dat je op basis daarvan altijd zelf een optimaal schema kunt maken.


Je kunt met de template ook zelf kiezen welke oefeningen je doet binnen de verschillende categorieën.


Zo kun je jouw eigen schema afstemmen op jouw eigen voorkeur en op de trainingsmaterialen die je bijvoorbeeld thuis hebt liggen.


Met de StrongMan Training Template kun je letterlijk duizenden verschillende schema’s maken.

Train Twee Tot Drie Keer Per Week

In het StrongMan Trainingsprogramma heb je de optie te kiezen voor Total Body Trainingen, waarmee je het hele lichaam traint, of voor een UB/ LB Split: upper body en lower body.


Je kunt de templates gebruiken voor één training per week of voor vier trainingen per week. 


Mijn advies is twee tot drie keer per week te trainen.


Dat is wat ik zelf doe en voor de meeste mannen van onze leeftijd is dat optimaal.

Echte mannen diëten niet

In het StrongMan Trainingsprogramma zit ook een uitgebreide sectie over Kettlebell training.
Waar of hoe je traint is minder belangrijk dan dat je gewoon begint!
Kettlebell Training kun je overal doen, thuis en op vakantie.
Ik laat je de beste oefeningen zien die je met één enkele Kettlebell kunt doen.
Allemaal met duidelijk instructievideo’s.


Een Kettlebell ken je waarschijnlijk wel, maar heb je ook wel eens gehoord van de Mace en de Clubbell? Deze twee zijn minder bekend.


Het zijn geweldige middelen om mee trainen. Vooral je schouder mobiliteit wordt optimaal getraind.


Niet onbelangrijk als je de hele dag voorovergebogen naar je laptop of je telefoon zit te turen.


De beste oefeningen die je met een Mace en een Clubbell kunt doen staan in het StrongMan Trainingsprogramma. 

Wat ik je met al deze oefeningen vooral wil laten zien is dat je niet naar de sportschool hoeft te gaan om goed te kunnen trainen.


Ik ga graag naar de gym. Maar als jij liever thuis traint dan kan het ook.

Training en Voeding

In het StrongMan Trainingsprogramma krijg je ook een factsheet over voeding en spiergroei.


Het is een korte samenvatting van de belangrijkste inzichten uit recent wetenschappelijk onderzoek over hoe een spier groeit en hoe je dat met voeding het beste kunt ondersteunen. 


Ik heb letterlijk al mijn kennis en ervaring in het StrongMan Trainingsprogramma verwerkt.


Het programma is erop gericht jou zo snel mogelijk te laten beginnen en optimaal te laten trainen.


Het is het beste programma om een sterk en gespierd lichaam te krijgen na je 40e!

Dit is wat je allemaal krijgt:

50
Video's
3 uur
Uniek beeldmateriaal
100+
Trainingsschema's
  • Unieke StrongMan Training Template die ik gebruik voor mijn eigen trainingen
  • Compleet Uitgewerkte Trainingsschema’s met video’s van alle trainingen
  • Kettlebell Training
  • Oefeningen met Clubbel
  • Oefeningen met de Mace
  • In totaal 30 Instructievideo's - voor alle niveau's
  • Factsheet Spiergroei - hoe groeit een spier, wat is de rol van training en wat is de rol van voeding?


Met een éénmalige investering heb je voor altijd toegang en krijg je gratis alle updates en uitbreidingen!

€ 197
€ 47,-

Een Personal Training van mij kostte 85 euro. Dat is maar één enkele training.


Het enige wat ik nu vraag is een eenmalige bijdrage van 47 euro.


Dat is alles.


En dat is helemaal risicoloos.


Mijn doel is om jou te helpen.


Lukt dat niet met dit programma, dan vraag je gewoon je geld terug.


Het is zo simpel als dat.

Als je toegang hebt tot het StrongMan Trainingsprogramma dan hoef nooit meer een trainingsschema te kopen. Vanaf nu maak je ze zelf.

Je hoeft het internet niet meer af te struinen naar het beste programma, het nieuwste supplement of het ultieme voedingsschema.

Je krijgt het allemaal van mij en als je eenmaal snapt wat je moet doen, dan zul je merken dat het veel makkelijker is dan je nu denkt.

Gratis Alle Updates!

Het StrongMan Trainingsprogramma is een levend programma.
Ik maak geregeld nieuwe content en breidt de kennis in het programma uit.
Dat krijg je er gratis bij!
Als je eenmaal toegang hebt tot het programma, dan houd je die toegang voor de rest van je leven.
Zonder extra kosten.
Je krijgt dus altijd gratis en voor niets alle updates en uitbreidingen.
Er zijn verder geen bijkomende kosten. 

Echte mannen diëten niet

Mocht je toch nog twijfelen, hetgeen ik wel begrijp want iedereen belooft van alles tegenwoordig, weet dan dat je een 14 dagen niet goed geld terug garantie hebt.


Gewoon een mailtje sturen en je krijgt je geld terug.  


Ik wil dat je net zo tevreden bent over het programma als ik.


Mocht dat niet het geval zijn, even goede vrienden.

Nog even dit...

Ik kan je van alles vertellen over krachttraining, spiergroei en voeding, maar jij en ik weten allebei dat er belangrijkere dingen zijn in het leven.


Sterker nog, als het alleen maar daarover ging, dan was ik al lang gestopt met trainen. 


Krachttraining is een metafoor voor het leven zelf.


Je krijgt er uit wat je er in stopt.


Je kunt het niet aan iemand anders overlaten.


Je zult het allemaal zelf moeten doen.


Het is letterlijk weerstand overwinnen en jezelf sterker maken.


Al gaat er op dit moment van alles mis in je leven, je kunt altijd op de gewichten vertrouwen.


Dat is de meeste eerlijke graadmeter van hoe sterk jij echt bent.


Het leven wat jij voor jezelf wilt opbouwen begint met hard trainen.


Zo bouw je aan je karakter, aan je persoonlijkheid en aan je doorzettingsvermogen.


Al koop je mijn programma niet, begin met trainen!


Het gaat je leven voorgoed veranderen.

Echte mannen diëten niet